Gay meets girl (2)

Lieve Johan,

Wat een feestje, zo’n brief van jou! Sorry dat ik een beetje laat antwoord, ik was gewoon erg druk, dat heb je dan wel eens. En daarnaast had ik ook wat probleempjes met de website, en kreeg ik het niet gepost onder jouw post! Nu kan dat gewoon. Ik voel me weer zoals vroeger alleen dan blijer: toen had ik verschillende duffe penvriendinnen. Oldskool via de post natuurlijk, want e-mail of Facebook bestond gewoon niet.

Daten, ik vind het reuzespannend en fantastisch voor je ego! Ik ben zo’n halsoverkop-dater. Life begins at the end of your comfortzone, je wordt er niet slechter van! Ik was een laatbloeier: Mijn dateperiode startte eigenlijk pas op mijn 27e ofzo, nadat mijn eerste poging om getrouwd te zijn mislukte. Ik heb het eerst zeker anderhalf jaar rustig aan gedaan. Feestje hier, feestje daar, maar verder bleef het gewoon rustig in datingland. Eigenlijk, en daar zouden partnerzoekende mensen eens over na moeten denken, kom je er te laat achter dat je eigenlijk had moeten beginnen met serieus daten. Dus start met daten zodra je één keer bedacht hebt dat je misschien wel weer wat nieuws wilt. En niet zoveel tegelijk, dat is zwaar vermoeiend.

Apps zijn inderdaad een uitkomst. Tinder heb ik niet gebruikt, ik vond dat een beestenkeuring gelijk. Tinder kwam ook een beetje ná mijn datingtijd trouwens. Ik had mijn Whatsapp (waar ik dan ook hele verhalen van archiveerde) Facebook en zelfs een keer de chat van Wordfeud, dat Wordfeuten deed ik er maar bij, de chat was veel leuker. Serieus, als de chat dan vol was (want je heb daar dus een max aantal chatberichtjes) dan begonnen we een nieuw spelletje, raar eigenlijk.

Ik had één regel in het hele datingverhaal was: géén Lekkerlandse mannen. Ik heb me er redelijk aan gehouden. Want iedere kus wordt de volgende dag breed uitgemeten, en zodra ik maar een man over de vloer had, hing de buurvrouw de volgende dag schreeuwend over de schutting: ‘OOOHHH, WORDT DAT ONZE NIEUWE BUURMAN?’ Echt gebeurd. Brrrrrrr.

Haha, afspraakjes op de parkeerplaats! Ik heb dat gewoon gedaan ook, wat een gedoe. Een versnellingspook in je bovenbeen, handrem in je kont en met de beslagen raampjes doe je dan uiteraard even Leonardo en Kate na (ik heb de film nog niet eens helemaal gezien, weet je dat?!). Maar achteraf dan denk je: belachelijk zeg, hoe oud ben je? Maarja, ik kan moeilijk iedereen mee naar huis nemen voor een afzakkertje.

Wat een blamage hè, die slechte openingszinnen. Top en bottom weet ik, ook al kom ik uit een durp!! Ik snap het dan alleen niet zo goed, want ik vind het een rare uitdrukking, mag ik dat zeggen? Ik vind dus dat ‘schroef of moer’ beter op zijn plaats zou zijn. Of denk je van niet?

Een heteroman vraagt zulke dingen niet. Wel gaan ze opscheppen over hun eigen gereedschap of kunsten. Dat is mooi. En ze weten het ook zo te draaien dat het binnen 3 appjes over seks gaat. Ze sturen gerust foto’s van hunzelf in boxer ofzo. Dat is ook schrikbarend soms, geloof me, ik heb de gekste dingen meegemaakt. Ik kan daar in de meeste gevallen niet blij van worden, of ben ik dan een droogstoppel? Er waren natuurlijk uitzonderingen hè. Stel dat één van de heren die ik de hemel in geprezen heb om zijn fantastische boxer dit leest. Ik begrijp daarentegen wel dat mannen wél weer blij worden van foto’s, niet per se van mij natuurlijk, maar algemeen. Heb jij dat ook?

Met één jongeman had ik iedere week een soort mini-date. Stiekem, in een achterpad, waar ik tóch langs kwam. Mooi is dat dan: expres lang wachten, rondje lopen, teuten, om dan toch maar eventjes te kunnen kletsen. Tot een echt date is het nooit gekomen, toen we het daar achteraf eens over hadden baalden we daar allebei als een stekker van, maar toen was het te laat. Dus tip #2 in het daten: bij twijfel, gewoon doen!

Daarnaast heb ik ook nog anderhalve maand Relatieplanet.nl geprobeerd. Wat een ramp was dat. DRUK DRUK DRUK! Ik had, zoals je van mij zult verwachten, een prachtig en grappig profiel geschreven, en deze voorzien van een voordelige foto van mezelf. Ik verbaasde me over het feit dat mannen dat dus niet deden. Een onvolledig profiel en lelijke foto: zo sta je nog wel even op Relatieplanet. Ik kreeg híer dus de stomste openingszinnen, die in 293 gevallen over mijn ogen gingen. Zo bleu. Verder knap ik volledig af op mannen die geen Nederlands kunnen schrijven. René is zo blij dat hij woordvoorspelling heeft!

Ik heb één keer iemand aan de haak gehad die ook niet helemaal spoorde. Die gast ging me dus stalken. Hij stak met kop en schouders boven de rest uit in zijn openingsmail, en hij typte een lang verhaal. Hij had alleen geen foto, dat was jammer. Maar hoe langer we contact hadden, hoe enger het werd. Hij appte me tig keer per dag, belde 5 keer heel geïnteresseerd hoe het ging en had het tijdens het tweede telefoongesprek al over ‘als we samenwonen’. Ik dacht: ‘woohooohooo.’ Ik ging niet meer reageren, hij daardoor extra veel, en op een gegeven moment heb ik het maar gewoon gezegd dat het niets werd. Toen was hij (na 5 geweldige dagen) helemaal van streek en had hij een gesprek bij zijn psycholoog nodig. Ik heb voor het eerst van mijn leven iemand geblokkeerd op WhatsApp.

Mijn grootste afknapper… dat was niet écht een date. Maar op een gegeven nacht stond hier ineens een jongeman voor de deur na een feestje. Wat een dikke stress. Ik vond hem leuk, ik was alleen niet zo dronken als hij. BTW, ik ben nog nooit dronken geweest. Ben jij wel eens dronken geweest?

Ik was aangeschoten, dat dan weer wel. Maargoed, ik vond hem leuk, dus ik deed de deur open, nadat ik wel wat reparatiewerk aan mijn gezicht had verricht. Dat laatste had ik ook kunnen laten, want wat gebeurt er? Hij gaat op de bank zitten, en voor ik hem een zoen heb kunnen geven: FLOEP, hij valt zo in slaap! Dat vond ik dus wel een dingetje. Ik wijd het aan de alcohol, niet aan mezelf. Ik heb hem rond 5 uur maar wakker gemaakt en naar huis gestuurd. Zo ben ik dan ook wel weer. #doei

HAHAHA, ik ging ook tig keer naar de wc voor een date! Wat tof , ik voel met je mee! Pfff, ik werd er wel een beetje moe van hoor, want na 5x dacht ik wel: nu kán het toch gewoon lichamelijk gezien niet meer. Maar dan toch weer wel. Bij mij was het dan wel over zodra ik de deur uit stapte. Dat leek me dus een ramp, dat je dan bij hem of ergens in een restaurant óók nog een keer moet.

Ik was niet zo mee naar huis nemerig, dat had toch ook weer met dat dorp te maken. Maar natuurlijk was alles wel geschoren, gewoon omdat je je dan zekerder en sexy voelt. Enne.. you’ll never know! Ik hoorde wel eens dat vrouwen dan expres niet hadden geschoren, omdat dat dan een drempel zou zijn om dingen niet te doen. Dan baal je natuurlijk als een stekker als er toch iemand over je benen aait en een stekelvarken treft.

Haaaa, cool, Jessy uit Free Willy! Dat is de eerste film die ik gezien heb ooit, en daarna de Sound of Music. Ik vond die Karl dus leuk, van the Sound of Music. En de film heel spannend met die Duitsers. Ben je nooit naar Duitsland afgereisd? Ik heb altijd het idee dat homo’s Duits echt een ubersexy taal vinden. Is dat zo?

Ik ben niet heel ver gereden voor die dates. Rotterdam en Dordt was het meestal, ik liet ze naar mij komen. Oh nee, ze kwamen graag mijn kant op moet ik zeggen. Ben jij de vrouw in de relatie of de man? Want de mannen zijn toch meestal degenen die het reislustigst zijn.

Zo, inderdaad zeg, niets laten horen na een date is echt verschrikkelijk. Dat is echt zo slecht! Gelijk killen die gasten. Nee is ook een antwoord. Vrouwen hebben daar nog meer behoefte aan dan mannen hoor. Altijd eventjes dat appje, zoveel moeite is het niet. Ik had er ook zo eentje, iedere keer contact, en dan ineens was het weer over. Wat bleek, nadat ik dat toch eens vroeg: hij vond mijn kind een obstakel. Als hij dat nou gewoon gezegd had, ik begrijp dat natuurlijk gewoon. Dan had ik gewoon ook gekapt met aandacht vragen .

Enne… ik weet nu nog steeds niets hoe jij je wederhelft hebt gevonden… Want dat blijft nog even een verrassing in je hele verhaal.

♥Jells

P.S. weekend = joggingbroek-en-slobbertruien. Je hebt toch niet zo’n dun grijs pyjamabroekje aan hè? Vanmorgen heb ik de badkamer schoongemaakt in mijn lingerie. Gewoon omdat het kan.

Geef een reactie

