Gay meets girl (1)

Lieve Jells,

Ik ben reuze benieuwd hoe jij als vrouw je huidige lover aan de haak hebt geslagen! Ik ben inmiddels al een jaar voorzien van een fantastische vent en ik ben blij dat ik dat daten achter de rug heb. Toch kijk ik ook weer met veel plezier terug op mijn date periode. Ik ben benieuwd hoe jou dat is vergaan, misschien wil je daar iets over vertellen? Date je als vrouw nu anders dan een homo of werkt dat eigenlijk gewoon hetzelfde? Wellicht komen we daar achter als ik jou eerst mijn kant van het verhaal vertel en dan mag jij de jouwe met mij delen. Deal?

Daten via de app
Daten als homo is eigenlijk niet zo lastig. Je hebt genoeg applicaties op je telefoon die je met jongens in contact brengen. Om er wat te noemen: Grindr (ja, waar al die mediarelletjes om zijn geweest omtrent Onno Hoes), Gay.nl, Tinder en nog veel meer. Ik begon hiermee toen ik zo’n 24 jaar was nadat mijn relatie uit was (ja, ik kwam pas laat echt volledig uit de kast) en heb dat tot mijn 28e volgehouden. Daarna kwam mijn huidige lover om de hoek kijken. Voor die tijd heb ik een aantal keer een vriendje gehad, waarvan ik de meesten leerde kennen via zo’n app.

Hoe date je als vrouw en hoe doe je dat überhaupt in een dorp? Kan je dan wel ongezien een date meenemen naar huis of word je toch altijd stiekem in de gaten gehouden? Of parkeer je misschien je auto ergens op een parkeerplaats (Oh, wat fout!)? Ik kan me voorstellen dat zo’n app dan echt een uitkomst is!

De leukste vragen en meest originele afknappers
Dat digitale geklets vond ik altijd best leuk. Ik houd wel van een gezellig praatje. Ik heb echt superleuke gesprekken gehad over de app. Toch zijn er ook vragen aan me gesteld, waarvan ik toch echt dacht: Oké, wat moet ik hiermee? Om je een indruk te geven heb ik de leukste en ware afknappers geselecteerd:

•‘Top of bottom’? – Ja, geen ‘hoi’ dus, maar direct to the point. Nu houd ik wel van direct, maar dit vond ik echt wel heel oppervlakkig. Weet je trouwens wel het verschil tussen top en bottom of moet ik je dat uitleggen? 😉
•‘Hoi’ of ‘Hallo’ – Meer niet dus, haha! Dan zeg je ‘hoi’ terug en dan krijg je weer dezelfde reactie. Nee, dat was niet echt aan mij besteed. Een beetje originele binnenkomer vind ik wel leuk.
•‘Hoeveel centimeter?’ – Ja, echt, dat werd gevraagd! Ook zonder enige verdere aankondiging. Serieus, denk jij nu echt dat ik met een centimeter naast mijn broekslang neerleg in opgewonden toestand? Vraagt een heteroman aan jou als vrouw bijvoorbeeld ook hoe groot de omvang van je borsten is? Ik kan het me niet voorstellen…

Wat was jouw grootste afknapper op een date? Of ging het bij jou wel altijd goed?

Schijtnerveus
Ik weet niet of jij daar last van had, maar ik was meestal erg nerveus als ik ging daten. Ik zat een dag van tevoren al te schijten. Mijn darmen draaiden op volle toeren en dus was de productie daar ook naar. Zelfs een uur voordat ik wegmoest, zat ik nog steeds op het toilet. Als ik heel eerlijk ben, vond ik dat het eigenlijk het fijnste aan daten. Ik had even geen last meer van buikkrampen. Slecht hè? Uiteraard moest het gehele huis op en top zijn, want stel je voor dat je date mee ging naar huis. Niets is zo’n afknapper als een rommelig en vies huis. Uiteraard gold dat ook op het gebied van persoonlijke verzorging. Niet alleen een lekker luchtje, maar ook moest alles netjes getrimd en geschoren zijn. Vertel het maar niet door, maar ik heb weleens een date gehad met een persoon die daar dus niet aan deed. Ik vond dat zo ontzettend vies.

Hoe schoon ben jij eigenlijk als vrouw? Zat je ook altijd de hele dag op het toilet net als mij? Mocht iemand überhaupt wel met mee naar je huis?

Wat ik leuk vond aan daten
Ondanks dat ik van mezelf best een angstig persoon ben, heb ik daten ook altijd wel leuk gevonden. Vooral het reizen. In heb zelfs in Friesland, Limburg, Groningen en België een date gehad (Voor de duidelijkheid: ik ben heus niet met iedereen het bed in gedoken! Ik ging altijd op date met een serieuze insteek!). Iets dat eigenlijk totaal niet bij me past, maar blijkbaar ben ik toch iemand van de uitersten. Misschien dat ik daarom altijd een zwak heb gehad voor ‘foute’ mannen. Robbie Williams in z’n vroegere periode vond ik altijd woest aantrekkelijk, net als Leonardo Dicaprio. Ik voelde me vaak aangetrokken tot mannen met veel problemen. Dit varieerde van geldproblemen tot mannen met een zwaar narcistische persoonlijkheid en alles dat daar tussenin zat. Waarom ik dat deed? Tja, misschien ben ik zelf ook wel een tikkeltje gestoord?

Het meest verliefd was ik vroeger echter op Jessy uit Free Willy. Toen we in groep 7 deel 2 keken van die film, wist ik helemaal zeker dat ik op mannen viel. Ken je hem? Tjonge, ik was vuurrood van warmte na het zien van die film. Toen hij in zijn zwembroek uit het water kwam, werd ik spontaan verliefd. Het is een beeld of herinnering dat me altijd is bijgebleven.

Wat ik altijd heb gehaat aan daten
Enfin, terug naar het onderwerp. Daten nam ook altijd een bepaalde onzekerheid met zich mee. Van die jongens bijvoorbeeld die niet terug appen terwijl je een fantastische dag en/of avond hebt gehad. Ik had daar zo’n schurfthekel aan, maar ik trapte elke keer opnieuw in dezelfde valkuil. Wat een rampgevallen waren dat! Vrienden om me heen zeiden regelmatig: laat toch gaan, voor hem tien anderen voor jou. Voor een high sensitive persoontje als ik ben, is dat echter verrekt lastig. Ik heb gewoon duidelijkheid nodig. Gewoon iemand die zegt waar het op staat, zelfs als ik dat niet leuk vind.

Wat is jouw verhaal?
Heb jij daten leuk gevonden? Of had je er wellicht een schurfthekel aan? Ik ben superbenieuwd naar jouw ervaringen! Je hoeft me niet alles te vertellen hoor, maar het mag wel uiteraard…

X Johan

P.S. ik schreef mijn brief aan jou in een a-sexy outfit haha, maar dat terzijde!

Geef een reactie

